نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی شماران سیستم

شرکت شماران سیستم آخرین محصول خود را با نام نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP) ارایه نموده است تا بتواند در پیشبرد اهداف ملی به خصوص در دستیابی به ادارات بدون کاغذ نقشی به سزا ایفا نماید.

شرکت شماران سیستم به منظور پاسخگویی به نیاز شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات، نرم افزار برنامه ریزی جامع سازمانی خود را با رویکرد مدیریت هوشمند فرآیندهای کسب و کار (BPMS) طراحی و پیاده سازی نموده است.

این شرکت توانسته است با بهره‌گیری از تجربیات برتر و موفق حاصل از 20 سال استقرار و پیاده‌سازی نرم‌افزارهای جامع و یکپارچه در بسیاری از شرکت‌ها و صنایع فعال در شرکت، لایه‌ی business نرم‌افزار ERP (حوزه‌های مالی و مدیریت، اداری و منایع انسانی،بازرگانی و زنجیره تامین و تولید و مهندسی) را با رویکرد مدیریت هوشمند فرآیندهای کسب و کار (BPMS) و ابزارهایی مانند موتور گردش کار، فرم ساز، گزارش ساز و کارتابل توسعه نماید و در اختیار کاربران قرار دهد.

با توجه به اینکه در سایر نرم افزارهای جامع و یکپارچه شماران سیستم به قابلیت‌ها و امکانات هر یک اشاره شده است (لایه‌ی business نرم‌افزار ERP) در این بخش تنها به معرفی قابلیت‌ها و امکانات ابزارهای موتور گردش کار، فرم ساز، گزارش ساز و کارتابل پرداخته شده است.


کارتابل

کارتابل شماران نرم افزاری  قدرتمند جهت انجام امور ادارى، دبیرخانه، چرخه مكاتبات و همچنین ابزارى کارا جهت انجام کلیه فرآیندهای عملیاتی و نظارت بر گردش کار در سازمان مى‌باشد، به طوريكه تمام فعالیت‌ها همانند ورود نامه، ثبت نامه، ارجاعات، رونوشت‌ها، تاريخچه نامه، فرم‌ها، گردش عملیات، و ... توسط سيستم، ثبت و کنترل مي‌گردد. به عبارت دیگر امکانات جنبی و متنوع کارتابل شماران، کاربران و مدیران را از استفاده از سایر نرم افزارهای مرتبط بی نیاز می‌سازد و کلیه عملیات جاری سازمان از طریق این سیستم قابل انجام و پیگیری می‌باشد. امکان ارتباط کارتابل با فرم ساز و همچنین موتور گردش کار از ویژگی‌های مهم و برجسته این نرم افزار می‌باشد.

      • تعریف چارت سازمانی
      • مدیریت کاربران و سطوح دسترسی
      • تعریف گردش کار فرم‌ها توسط مدیر سیستم (WorkFlow)
      • امکان خروج موقت از WorkFlow و برگشت مجدد به WorkFlow (مواردی که نیاز است چرخش نامه و یا فرم از روال دیگری به لحاظ چارت سازمانی طی شود)
      • ایجاد فرم‌های دلخواه توسط مدیر سیستم (فرم ساز)
      • امکان ایجاد کارتابل برای افراد خارج از سازمان مانند پیمانکاران، تامین کنندگان، مشاوران و ... (استفاده از B2B)
      • پروتکل ECE
      • امکان معرفی فوریت فرم‌ها مانند عادی، فوری، آنی و .....
      • امکان تایید، برگشت و مردودی هر فعالیت (task)
      • ایجاد کارتابل برای هر کاربر
      • تغییرکارتابل متناسب با سلیقه هر کاربر
      • ثبت نامه‌های وارده
      • ثبت نامه‌های صادره
      • بایگانی نامه‌ها
      • بایگانی شخصی
      • فراخوان نامه‌ها و پرونده‌ها از بایگانی
      • ارجاع نامه‌های داخلی به کاربران
      • ثبت دفاتر اندیکاتور
      • ایجاد دبیرخانه‌های مختلف
      • ثبت نامه‌های وارده و صادره به تفکیک هر دبیرخانه
      • مدیریت مدارک و مستندات (آرشیو فنی)
      • ایجاد پرونده متمرکز و غیرمتمرکز برای اشخاص حقیقی، حقوقی و کارکنان و . . .
      • تعریف جانشین
      • تعریف دفترچه تلفن
      • ارتباط تصویری و متنی
      • امکان ارسال پیام کاربران به یکدیگر
      • ثبت دفتر قرارها
      • ثبت صورت جلسات
      • پیگیری صورت جلسات
      • مدیریت دانش
      • صندوق پیشنهادات
      • ایجاد تابلو اعلانات
      • درج و اطلاع رسانی از بخش‌نامه‌ها
      • گالری عکس
      • امکان ثبت مراجعات و تماس‌ها
      • ایجاد یادآور برای هر کاربر
      • امکان تغییر تقویم سیستم به شمسی، میلادی، هجری (چند تقویمه)
      • امکان ایجاد تقویم روز، هفته، ماه و سال
      • افزودن ضمایم مختلف به فرم‌ها و نامه‌ها
      • امکان جستجوی سریع مکاتبات و مستندات بر حسب موضوع آنها
      • دریافت و ارسال فکس
      • ارسال Email
      • گزارش نامه های وارده و صادره
      • گزارش نامه های داخلی
      • گزارش پرونده اشخاص و شرکت‌ها
      • گزارشات عملکرد کاربر روی کارتابل (ایجاد، مشاهده، ارجاع و .....)
      • گزارات کارتابل صادره و وارده
      • گزارش دفاتر اندیکاتور
      • گزارشات نامه‌های عبور شده از هر کارتابل
      • امکان پیگیری وضعیت هر نامه
      • گزارش‌گیری از انواع فرم‌ها
      • تعریف چارت سازمانی
      • مدیریت کاربران و سطوح دسترسی
      • تعریف گردش کار فرم‌ها توسط مدیر سیستم (WorkFlow)
      • امکان خروج موقت از WorkFlow و برگشت مجدد به WorkFlow (مواردی که نیاز است چرخش نامه و یا فرم از روال دیگری به لحاظ چارت سازمانی طی شود)
      • ایجاد فرم‌های دلخواه توسط مدیر سیستم (فرم ساز)
      • امکان ایجاد کارتابل برای افراد خارج از سازمان مانند پیمانکاران، تامین کنندگان، مشاوران و ... (استفاده از B2B)
      • پروتکل ECE
      • امکان معرفی فوریت فرم‌ها مانند عادی، فوری، آنی و .....
      • امکان تایید، برگشت و مردودی هر فعالیت (task)
      • ایجاد کارتابل برای هر کاربر
      • تغییرکارتابل متناسب با سلیقه هر کاربر
      • ثبت نامه‌های وارده
      • ثبت نامه‌های صادره
      • بایگانی نامه‌ها
      • بایگانی شخصی
      • فراخوان نامه‌ها و پرونده‌ها از بایگانی
      • ارجاع نامه‌های داخلی به کاربران
      • ثبت دفاتر اندیکاتور
      • ایجاد دبیرخانه‌های مختلف
      • ثبت نامه‌های وارده و صادره به تفکیک هر دبیرخانه
      • مدیریت مدارک و مستندات (آرشیو فنی)
      • ایجاد پرونده متمرکز و غیرمتمرکز برای اشخاص حقیقی، حقوقی و کارکنان و . . .
      • تعریف جانشین
      • تعریف دفترچه تلفن
      • ارتباط تصویری و متنی
      • امکان ارسال پیام کاربران به یکدیگر
      • ثبت دفتر قرارها
      • ثبت صورت جلسات
      • پیگیری صورت جلسات
      • مدیریت دانش
      • صندوق پیشنهادات
      • ایجاد تابلو اعلانات
      • درج و اطلاع رسانی از بخش‌نامه‌ها
      • گالری عکس
      • امکان ثبت مراجعات و تماس‌ها
      • ایجاد یادآور برای هر کاربر
      • امکان تغییر تقویم سیستم به شمسی، میلادی، هجری (چند تقویمه)
      • امکان ایجاد تقویم روز، هفته، ماه و سال
      • افزودن ضمایم مختلف به فرم‌ها و نامه‌ها
      • امکان جستجوی سریع مکاتبات و مستندات بر حسب موضوع آنها
      • دریافت و ارسال فکس
      • ارسال Email
      • گزارش نامه های وارده و صادره
      • گزارش نامه های داخلی
      • گزارش پرونده اشخاص و شرکت‌ها
      • گزارشات عملکرد کاربر روی کارتابل (ایجاد، مشاهده، ارجاع و .....)
      • گزارات کارتابل صادره و وارده
      • گزارش دفاتر اندیکاتور
      • گزارشات نامه‌های عبور شده از هر کارتابل
      • امکان پیگیری وضعیت هر نامه
      • گزارش‌گیری از انواع فرم‌ها

موتور گردش کار

منظور از گردش كار (WF)، جنبه عملیاتی یك رویه كاری است، اینكه بخش‌های كاری مختلف چگونه ساختاردهی می‌شوند، چه كسی آن‌ها را اجرا می‌كند، ترتیب نسبی آن‌ها چیست، همزمانی آن‌ها به عهده چه کسی است، اطلاعات چطور جریان می‌یابند تا كارها را پشتیبانی كنند و كارها چطور پیگیری و ردیابی می‌شوند.

تمامی فرآیندها دارای یک روند اجرایی هستند. این فرآیند به بخش‌های مختلف تقسیم شده و با زمانبندی مشخص به افراد مختلف اختصاص داده و انجام می‌شوند. در واقع هر وظیفه در یک سازمان از وظایف کوچکتری تشکیل شده است که به طور معمول این وظایف توسط افراد مختلف انجام می‌شود. هر وظیفه یک روند اجرایی خاص دارد و برای انجام شدن، یک جریان خاص را در سازمان طی می‌کند.

هدف اصلی از طراحی ابزار گردش کار شماران، مدیریت گردش کار در هر سازمان است که شامل مراحل زیر است:

  •  انتساب وظایف محوله به افراد مورد نظر
  •  مدیریت زمانی که در این میان صرف می‌شود تا این وظیفه پس از انجام توسط یک کارمند به کارمند مربوط‌ی بعدی برسد.

برای دستیابی به اهداف فوق ابتدا باید گردش کار و نحوه‌ی اجرای فرایندها در یک سازمان به دقت مورد مطالعه و سپس نمودارهای مربوط به گردش کارها رسم گردد. بر این اساس ابتدا نمودارهای جریان داده‌ای سازمان، با توجه به جریان اطلاعاتی موجود و فرایندهای انجام شده در سازمان طراحی شده و مورد بازبینی قرار داده می‌شود و سپس فرایندهای بزرگ به فرآیندهای کوچکتر و با جزییات بیشتر شکسته می‌شوند. در بسیاری از موارد با حذف و یا اضافه کردن بعضی موارد کاری، گردش کار در یک سازمان مورد تحول اساسی قرار گرفته و بازدهی سازمان و سرعت انجام وظایف را بهبود می‌بخشد.

      • امکان تعریف فرآیندها به صورت کاملا گرافیکی و در ساخت فلوچارتی
      • امکان تعریف جداگانه هر یک از فعالیت‌ها و تخصیص آنها به فرآیندهای تعریف شده
      • امکان مشخص کردن سمت اجرایی انجام دهنده‌ی هر یک از فعالیت‌های انجام شده
      • امکان تغییر شروط تعریف شده در روند اجرایی فرآیند توسط کاربر
      • امکان تعیین سمت‌های اجرایی هر فعالیت بر اساس چارت سازمانی
      • امکان تعریف فعالیت‌های موازی با شرط اتمام مشخص
      • کنترل کامل دسترسی‌های مربوط به فعالیت‌های تعریف شده در داخل فرآیند
      • امکان خارج شدن هر یک از فعالیت‌ها به صورت تعلیق شده و ارسال آن بر اساس چارت سازمانی
      • امکان برگشت فعالیت از چارت سازمانی و خارج شدن آن از حالت تعلیق
      • امکان اجرای فرآیندهای زمان‌بر و طولانی در سطح سازمان
      • امکان تعریف فرآیندهای هوشمند بر اساس پارامترهای مشخص درون سازمانی
      • امکان قرارگرفتن تمام فعالیت‌های ارجاع شده در کارتابل سمت تعیین شده
      • امکان تجمیع چند فرآیند آغاز شده و تبدیل آن به یک فرآیند جدید
      • امکان تبدیل یک فرآیند به چندین فرآیند
      • امکان تشخیص و تعیین شخص انجام دهنده‌ی فعالیت توسط الگوریتم‌های هوشمند و قابل تغییر برای هر یک از مشتریان

گزارش ساز

گزارش ساز ابزار قدرتمندی جهت ساخت گزارشات متنوع در سیستم می‌باشد که امکانات مختلفی را جهت ساخت گزارشات داینامیک و پارامتریک در اختیار کاربران و مدیران می‌گذارد. ابزار گزارش‌ساز شماران کاربران و مدیران را قادر می‌سازد در کمترین زمان به اطلاعات لحظه‌ای سازمان دسترسی یابند.

 

      • تنظیم ویژگی‌های فیلدهای انتخاب شده در گزارش به صورت گروهی و یا مجزا
      • امکان انتخاب، مرتب سازی، گروه بندی و تعیین شرایط و اطلاعات آماری بر اساس کلیه فیلدهای موجود
      • ارتباط با سایر نرم افزارها و انتخاب فیلدهای گزارش از بخش‌های مختلف نرم افزارها
      • تعریف فیلدهای فرمولی
      • ذخیره گزارش به صورت فایل word، excel و ...
      • چاپ گزارش
      • امکان گزارش‌گیری آماری به صورت اطلاعات مکعبی
      • امکان کشیدن چارت برای گزارشات تعریف شده

فرم ساز

فرم‌ساز شماران یک ابزار طراحی فرم‌های سازمانی است.

  • امکان طراحی انواع فرم‌های سازمانی توسط Admin سیستم
  • ارایه مجموعه کاملی از ابزارهای طراحی فرم های سازمانی
  • امکان تعریف ویژگی‌های خاص فرم (اندازه، شکل، عنوان و . . . )
  • امکان تعیین ویژگی‌های فیلدهای نمایشی (نوع فیلد، فرمت اطلاعات ورودی، نگارش فیلد و . . . )
  • امکان اعمال سطح دسترسی برای ورود اطلاعات روی فرم‌های طراحی شده
  • امکان طراحی گردش کار مجزا برای هر فرم توسط Designer WorkFlow و چارت سازمانی
  • امکان تعیین وابستگی فیلدهای یک فرم
  • امکان اعمال تغییرات بعد از طراحی و گردش اطلاعات
  • امکان خروج موقت از WorkFlow و برگشت مجدد به WorkFlow (مواردی که نیاز است چرخش نامه و یا فرم از روال دیگری به لحاظ چارت سازمانی طی شود)
  • امکان تعیین مکان و اندازه هر یک از فیلدهای فرم توسط Admin سیستم
  • امکان گردش فرم‌ها در کارتابل

ارتباط با ما

موبایل : -

تلفن : 021-89334

فکس : -

تلفکس : 021-88753403

وب سایت : www.shomaran.com